O Dialer ως εξάρτημα ενός τηλεφωνικού κέντρου εμπεριέχει πάντα ένα δικό του τηλεφωνικό κέντρο κατα κανόνα Asterisk ή TEVITEL (Γερμανικό τηλεφωνικό κέντρο σε windows).
Είναι είτε
- preview δηλαδή ο agent πρώτα βλέπει πληροφορίες για τον στοχευμένο πελάτη και αποφασίζει πότε θα δώσει εντολή στο μηχάνημα να κάνει την κλήση. Έτσι η κλήση είναι πιό ολοκληρωμένη αφού ο agent είναι καλά πληροφορημένος και επομένως με τον τρόπο αυτό υπάρχουν υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας.
- power ήτοι η κλήση γίνεται μόλις ένας agent γίνει διαθέσιμος μειώνοντας έτσι τον χρόνο που ο agent αναμένει την επόμενη κλήση αλλά υστερεί στο οτι υπάρχει αναγκαστικά ένα χρονικό διάστημα που ο agent είναι άπραγος στο οποίο διάστημα αυξάνεται όταν δεν απαντάται η κλήση ή όταν αστοχεί ή όταν απαντά μηχάνημα ή φαξ κλπ.
- predictive δηλαδή το μηχάνημα υπολογίζει το ρυθμό που οι agent ολοκληρώνουν τις κλήσεις και βάσει αυτής της μετρησης πραγματοποιεί τόσες κλήσεις στους στοχευμένους πελάτες όσες υπολογίζει οτι θα απαντήσουν οι agents που θα ελευθερωθούν ωστε να επιτευχθεί ο μικρότερος δυνατός χρόνος αναμονής απο τους agents. Η παραγωγικότητα του predictive dialer φθάνει τα 50 λεπτά την ώρα δηλαδή 80-85% απόδοση.
- Power IVR με το οποίο ο dialer καλεί τους στόχους και τους παρουσιάζει ένα προηχογραφημένο μήνυμα ή μία αλληλουχία μηνυμάτων και αναμένει τον καλούμενο να πληκτρολογήσει κάποια επιλογή ωστε να τον κατευθύνει σε ένα κατάλληλο agent
- Voice Drop δηλαδή ο dialer καλεί τους στόχους, αναπαράγει κάποιο μήνυμα και κλείνει χωρίς να μεταφέρει την κλήση σε agent.
Το συνηθέστερο μέσον για τη λειτουργία ενός dialer είναι το asterisk για το οποίο υπάρχει dialer ελεύθερου λογισμικού όιπως άλλωστε και για το Asterisk. Η απαίτηση σε υποστήριξη είναι μικρή και ο χρήστης μπορεί πολύ γρήγορα να αποκτήσει τον έλεγχο του μηχανήματος και να κάνει μόνος τις καμπάνιες που επιθυμεί.
Οι Η/Υ που χρησιμεύουν για την λειτουργία των dialers πρέπει να είναι με Raid και με σύστημα Fail over.